Σελίδες

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Τα υπερ και τα κατά για να κάνετε την τροποίηση στο ΙΧ σας Να βάλω υγραέριο στο αυτοκίνητό μου;

Περάσατε πρόσφατα από πρατήριο υγρών καυσίμων το οποίο πουλάει και υγραέριο (LPG); Θα εντυπωσιαστείτε.
Ένα λίτρο από το εναλλακτικό καύσιμο το οποίο «ταϊζει» ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα, κοστίζει πλέον γύρω στα 0,72-0,75 ευρώ. Όταν η φθηνότερη βενζίνη σε ολόκληρη τη χώρα κοστίζει περί τα 1,62-1,65 ευρώ το λίτρο, το δίλημμα επανέρχεται. Μήπως είναι ώρα να βάλουμε και εμείς υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητό μας;

Όπως όλες οι αποφάσεις, έτσι και αυτή, προϋποθέτουν ότι θα βάλετε κάτω τα υπέρ και τα κατά. Ας συντάξουμε λοιπόν τις δύο λίστες σε μια προσπάθεια να συμβάλλουμε στη λήψη της τελικής απόφασης

Τα υπέρ…

  1. Η επένδυση αποσβένεται αρκετά γρήγορα.
 Για να υπολογίσετε την περίοδο της απόσβεσης, χρειάζεται να γνωρίζετε:
    • Πόσα χιλιόμετρα διανύετε ανά έτος. Όσο περισσότερα είναι, τόσο πιο γρήγορα γίνεται η απόσβεση.
    • Τη διαφορά στην τιμή του καυσίμου. Αυτή την περίοδο, διαμορφώνεται στα 90 λεπτά.
    • Τη διαφορά στην κατανάλωση. Ένα μέσο αυτοκίνητο καταναλώνει γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με το υγραέριο, η κατανάλωση μπορεί να είναι μεγαλύτερη και να φτάνει στα 9-9,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Αν κάνετε τις πράξεις, θα συνειδητοποιήσετε ότι για 20.000 χιλιόμετρα, το οικονομικό όφελος που μπορεί να προκύψει διαμορφώνεται στα 1000 ευρώ. Άρα, η απόσβεση μπορεί να γίνει και μέσα σε έναν χρόνο.
 2. Διπλασιάζετε την αυτονομία του αυτοκινήτου σας
Το ότι βάζετε υγραέριο, δεν σημαίνει ότι στερείστε το ντεπόζιτο της βενζίνης. Έτσι, μόλις τελειώσει το ένα καύσιμο μπορείτε να καταναλώσετε και το άλλο.

Τα κατά…

  1. Δεν υπάρχουν πολλά πρατήρια και ο ανεφοδιασμός είναι ακόμη δύσκολος
  2. Στερείστε τον χώρο της ρεζέρβας
  3. Υποβάλλεστε σε μια ταλαιπωρία καθώς με την εγκατάσταση του νέου καυσίμου πρέπει να περάσετε τόσο από τα ΚΤΕΟ όσο και από το υπουργείο Μεταφορών.
  4. Υποβάλλεστε σε ένα έξοδο για τη μετατροπή του καυσίμου το οποίο είναι αρκετά «τσουχτερό». Το κόστος μετατροπής, κυμαίνεται από 750 έως 1500 ευρώ ανάλογα και με τον τύπο του αυτοκινήτου.
  5. Έστω και θεωρητικά, το να βάζεις…χέρι στο αυτοκίνητο, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σε τεχνικό επίπεδο. Βέβαια, τα συνεργεία που αναλαμβάνουν τη μετατροπή, υπόσχονται ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα ενώ δίνουν και εγγυήσεις
 http://www.money-money.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου