Σελίδες

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Πώς να αποδείξετε στην Εφορία ότι δεν είστε ελέφαντας...


Επιστολή αναγνώστη που έπεσε σε ηλεκτρονικό και γραφειοκρατικό κενό...

«Αθήνα 12 Ιουνίου 2013
Κύριε διευθυντά,
Σας γράφω με την ιδιότητα του φορολογούμενου Ελληνα πολίτη που ταλαιπωρείται με τη φορολογική του δήλωση και τις καθημερινές αλλαγές του υπουργείου Οικονομικών. Θα μου επιτρέψετε να σας απασχολήσω με το εξής ερώτημα: γιατί οι υπηρεσίες αντί να ασχολούνται με τη λίστα Λαγκάρντ, ασχολούνται χωρίς αντίκρισμα με τους συνεπείς φορολογούμενους και τους ταλαιπωρούν; Μήπως γιατί μόνο με εμάς μπορούν να ασχοληθούν, και μάλιστα καταχρηστικά;
Διαβάστε ιστορία: αγόρασα ένα διαμέρισμα το έτος 2009 και για κακή μου τύχη ο πωλητής ήταν Βέλγος υπήκοος. Σύμφωνα με το συμβόλαιο έπρεπε σε διάστημα δύο μηνών να του καταθέσω το τίμημα σε λογαριασμό που τηρούσε στις Βρυξέλλες, γεγονός που έκανα με έμβασμα. Υπέβαλα εμπρόθεσμα τη φορολογική μου δήλωση του οικονομικού έτους 2010 και δήλωσα την ως άνω αγορά στα τεκμήρια της τρίτης σελίδας για τα οποία καλύπτομαι. Είχα την εντύπωση ότι ήμουνα απόλυτα εντάξει, όμως έλαβα στο τέλος Δεκεμβρίου 2012 μία κατά τη γνώμη μου προσβλητική επιστολή από την ΓΓΠΣ ότι έστειλα έμβασμα στο εξωτερικό και πρέπει να το δικαιολογήσω. Είναι η γνωστή επιστολή προς τους 54.000 Ελληνες, εμβασματούχους φοροφυγάδες ή όχι, νόμιμους ή μη.  Η επιστολή δεν έγραφε το ποσό. Θεωρώ περιττό να σας περιγράψω ότι για την περίπτωσή μου δεν βρέθηκε σωστός τρόπος κάλυψης! (Εμβασμα στο εξωτερικό μεν, αλλά σε πωλητή ακινήτου.) Δεν το προέβλεπε το ηλεκτρονικό σύστημα.
 Είχα μεν δίκιο, αλλά παρ’ όλα αυτά συμπλήρωσα τον ηλεκτρονικό πίνακα και υπέβαλα φωτοτυπίες φορολογικών δηλώσεων και απολογητικό υπόμνημα σαν κατηγορούμενος. Κανείς δεν ζήτησε συγγνώμη. Οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν κάνουν ποτέ λάθος! Με τις φορολογικές μου δηλώσεις παρελθόντων ετών δικαιολόγησα μια αγορά ακινήτου δύο φορές: μία σαν «αγορά» και μία σαν «έμβασμα εξωτερικού».
Στη συνέχεια κατά τη διάρκεια του έτους 2012 έστειλα μερικά χρήματα από τις νόμιμες και φορολογημένες αποταμιεύσεις μου σε λογαριασμό μου στο εξωτερικό, σε πόλη που επισκέπτομαι συχνά για επαγγελματικούς λόγους. Καλύπτομαι από εισοδήματα παρελθόντων ετών, αλλά το ερώτημα είναι πώς μπορώ να προστατέψω τον εαυτό μου από τη λήψη νεότερης προσβλητικής επιστολής και νεότερου ελέγχου ή δημιουργία φακέλου και υπομνήματος;  Με δεδομένο ότι δεν έχω υποβάλει ακόμα τη φορολογική μου δήλωση, σε ποιον κωδικό μπορώ μόνος μου να δηλώσω το αντίστοιχο έμβασμα και να το δικαιολογήσω αντίστοιχα, για να αποφύγω πιθανή μελλοντική ταλαιπωρία;
Απάντηση: δεν προβλέπεται, δεν απαιτείται, δεν υπάρχει!
Και ακολουθούν τα εύλογα ερωτήματα:
α) Κατά πόσο ένα κράτος ή ένας ελεγκτικός μηχανισμός μπορεί να σε ελέγχει για κάτι το οποίο δεν δήλωσες όταν δεν σου έδωσε τη δυνατότητα να το δηλώσεις μόνος σου με την αρχική σου φορολογική δήλωση;
β) Για ποιον λόγο δεν εξαιρούν από τους σχετικούς ελέγχους όλους τους μικρούς φορολογούμενους προκειμένου να έχουν χρόνο να ασχοληθούν με ποσά μεγάλου ύψους;
γ) Γιατί δεν ζητάνε συγγνώμη από τον πολίτη όταν κάνουν κάποιο λάθος (ανθρώπινο);
δ) Γιατί αντιμετωπίζουν όλους τους Ελληνες σαν φοροφυγάδες ή υπόπτους με αποτέλεσμα να γελοιοποιούνται;
ε) Δεν έμαθαν ακόμα απλά μαθηματικά ότι μια “κάμηλος” αξίζει όσο χιλιάδες “κώνωπες”; Εγώ δεν ήμουν ούτε καν κώνωψ!
 
Με τιμή
Ενας αφανής φορολογούμενος
Που θα στείλει εμπρόθεσμα τη φορολογική του δήλωση παρά τις τεχνικές δυσκολίες και χωρίς να περιμένει τις δύο παρατάσεις που είναι βέβαιες.
Που θα πληρώσει αμέσως τον φόρο του.
Που θέλει να δηλώσει το έμβασμά του στο εξωτερικό αλλά δεν μπορεί.
Που αναμένεται να τον προσβάλουν ξανά και να ταλαιπωρηθεί.
Που θα κληθεί να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας.»

Πηγή: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου