Σελίδες

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Άργησε το καράβι; Πότε δικαιούστε αποζημίωση, επιστροφή χρημάτων, φαγητό και ύπνο

Τον περασμένο Απρίλιο το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πέρασε νόμο στη Βουλή στον οποίο ενσωματώθηκαν όλες οι αλλαγές που διασφαλίζουν τα δικαιώματα των επιβατών. Ο νόμος θα «δοκιμαστεί» με την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν. Δείτε τα δικαιώματά για να ξέρετε πώς να απαιτήσετε επιστροφή χρημάτων, αποζημίωση αλλά και κάλυψη των δαπανών για σίτιση και διανυκτέρευση. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε για να είστε διασφαλισμένοι

«Έχασα τη βαλίτσα μου»
«2. Ο μεταφορέας ευθύνεται για τη βλάβη ή απώλεια των αποσκευών εντός του πλοίου, εφόσον αυτές παραδίδονται για φύλαξη και εκδίδεται σχετική απόδειξη. Στις περιπτώσεις που ο μεταφορέας απαιτεί από τον επιβάτη να τοποθετεί τις αποσκευές του σε συγκεκριµένο χώρο εναπόθεσης αποσκευών, υποχρεούται στην έκδοση σχετικής απόδειξης και στη φύλαξη αυτών».
«Το καράβι άργησε μιάμιση ώρα»
Σε περίπτωση καθυστέρησης του απόπλου πλοίου πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή για λόγους που ανάγονται σε υπαιτιότητα του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος.
«Το καράβι άργησε μιάμιση ώρα αλλά δεν θέλω τα λεφτά μου πίσω»
Ο επιβάτης δικαιούται τα κατωτέρω:
α. Με μέριμνα και δαπάνη του µεταφορέα, να λάβει ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά, να μείνει επί του πλοίου καθ’ όλο το χρόνο της καθυστέρησης και να προωθηθεί στον προορισμό του θαλάσσιου ταξιδίου µε το ίδιο πλοίο ή το πρώτο διαθέσιμο ή άλλο πλοίο.
β. Με μέριμνα και δαπάνη του μεταφορέα, να λάβει τροφή, όταν η καθυστέρηση εκτείνεται πέραν των τεσσάρων (4) ωρών από την προγραμματισμένη αρχικώς ώρα απόπλου και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον τούτο είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση επί µία (1) ή περισσότερες νύχτες ή η παραμονή επί μεγαλύτερο διάστημα από εκείνο που σχεδίαζε ο επιβάτης. Η μεταφορά του επιβάτη από και προς το λιμένα αναχώρησης γίνεται µε έξοδα του μεταφορέα. Για κάθε επιβάτη ο μεταφορέας μπορεί να περιορίσει το συνολικό κόστος του καταλύματος σε ογδόντα (80) ευρώ ανά διανυκτέρευση και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε τρεις (3), κατ΄ ανώτατο όριο.

«Άργησα πάνω από μια ώρα να φτάσω στον προορισμό μου»
Ο επιβάτηςδικαιούταινα λάβει χρηματική αποζημίωση ποσοστού 25% επί της τιµής του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία των συμβαλλόμενων, εφόσον τελικά προωθήθηκε στον προορισμό του µε το ίδιο ή το πρώτο διαθέσιμο  ή άλλο πλοίο µε μέριμνα και δαπάνη του μεταφορέα και η καθυστέρηση από τον προγραμματισμένο χρόνο άφιξής του στον προορισμό του ήταν:
$1·         µια (1) ώρα σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής μέχρι και τεσσάρων (4) ωρών,
$1·         δύο (2) ώρες σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής άνω των τεσσάρων (4), αλλά όχι άνω των οκτώ (8) ωρών,
$1·          τρεις (3) ώρες, σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής άνω των οκτώ (8), αλλά όχι άνω των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών, ή
$1·         έξι (6) ώρες, σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής άνω των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών.
 Αν η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο του χρόνου που αναφέρεται στις ανωτέρω υποπεριπτώσεις, η αποζημίωση ανέρχεται στο 50% της τιµής του εισιτηρίου. Το δικαίωµα αυτό ασκείται στο λιµένα αναχώρησης ή άφιξης του πλοίου.
«Το καράβι έπαθε ζημιά μεσοπέλαγα»
Στην περίπτωση καθυστέρησης του ταξιδίου λόγω ζημίας ή βλάβης του πλοίου κατά τη διάρκεια του πλου ή για λόγους που ανάγονται σε υπαιτιότητα του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται:
$1·         να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, οπότε του οφείλεται και η τιμή του εισιτηρίου επιβάτη που αναλογεί για το υπολειπόμενο τμήμα της διαδρομής µε το ίδιο πλοίο στην ίδια θέση και η τιμή του εισιτηρίου οχήματος που αντιστοιχεί στο τμήμα μεταξύ του τελικού προορισμού  και του λιμένα αποβίβασής του ή
$1·         να συνεχίσει το ταξίδι και σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξής του στον προορισμό του, να λάβει χρηματική αποζημίωση ποσοστού 25% επί της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία των συμβαλλόμενων, για καθυστέρηση τουλάχιστον:
$1o   μίας (1) ώρας σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής μέχρι και τεσσάρων (4) ωρών,
$1o   δύο (2) ωρών σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής άνω των τεσσάρων (4), αλλά όχι άνω των οκτώ (8) ωρών,
$1o   τριών(3) ωρών, σε περίπτωση  προγραμματισμένης διαδρομής άνω των οκτώ (8), αλλά όχι άνω των είκοσι τεσσάρων(24) ωρών ή
$1o   έξι (6) ωρών, σε περίπτωση προγραμματισμένης διαδρομής άνω των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών.
Εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο του χρόνου που αναφέρεται στις ανωτέρω υποπεριπτώσεις, η αποζημίωση ανέρχεται στο 50 % της τιμής του εισιτηρίου.
«Μείναμε στη μέση της διαδρομής»
Ο επιβάτης δικαιούται χρηματική αποζημίωση ποσοστού 25% ή 50% επί της τιμής του εισιτήριου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία των συμβαλλόμενων στην περίπτωση διακοπής του ταξιδίου σε ενδιάμεσο λιμάνι, λόγω ζημίας ή βλάβης του πλοίου και εφόσον τελικά προωθήθηκε στον προορισμό του µε άλλο πλοίο
«Το καράβι δεν πρόκειται να φτάσει στον προορισμό του»
Σε περίπτωση διακοπής του ταξιδίου σε ενδιάµεσο λιµάνι, λόγω ζηµίας ή βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν  προωθήθηκε στον προορισµό του µε άλλο πλοίο µε µέριµνα και δαπάνη του µεταφορέα, ο επιβάτης, εφόσον δεν  ασκήσει δικαίωµα υπαναχώρησης από τη σύµβαση, δικαιούται:
$1·         Να λάβει τροφή, µε µέριµνα και δαπάνη του µεταφορέα καθ’ όλο το χρόνο αναµονής µέχρι τη συνέχιση  του ταξιδίου του και κατάλυµα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον τούτο είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία  η διανυκτέρευση επί µία (1) ή περισσότερες νύχτες ή η  παραµονή επί µεγαλύτερο διάστηµα από εκείνο που σχεδίαζε ο επιβάτης. Η µεταφορά του επιβάτη από και προς  το λιµένα αναχώρησης γίνεται µε έξοδα του µεταφορέα.    Για κάθε επιβάτη ο µεταφορέας µπορεί να περιορίσει το  συνολικό κόστος του καταλύµατος σε ογδόντα (80) ευρώ ανά διανυκτέρευση και τον αριθµό των διανυκτερεύσεων σε τρεις (3), κατ΄ ανώτατο όριο και
$1·         χρηµατική αποζηµίωση διπλάσια του ναύλου µεταφοράς επιβάτη ή  άλλη αντισταθµιστική παροχή µετά από συµφωνία των  συµβαλλοµένων. 

«Τι πρέπει να κάνω;»
Η άσκηση ενός εκ των δικαιωµάτων αποδεικνύεται µε ενυπόγραφη συµπλήρωση από τον επιβάτη  σχετικού εντύπου, που χορηγείται από το µεταφορέα  κατά την ενηµέρωση του επιβάτη για το γεγονός της καθυστέρησης ή διακοπής του ταξιδίου.»
http://www.fpress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου