Σελίδες

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΚΙΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Στα ηλεκτροφόρα της ΔΕΗ και της γραφειοκρατίας άποροι άνθρωποι


Ανιδιοτελής είναι η κοινωνική προσφορά του Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού στους απλούς πολίτες καθημερινά
ΔΕΗ - Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, σημειώσατε 1 - 0. Κρατική αναλγησία, κεφάλαιο νιοστό. Και προκλητικό, περισσότερο από άλλα. Γιατί αυτή τη φορά στοχοποιούνται η αλληλεγγύη, η ανιδιοτελής κοινωνική προσφορά, το δικαίωμα στη ζωή των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από την κρίση.

 
  Ανιδιοτελής είναι η κοινωνική προσφορά του Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού στους απλούς πολίτες καθημερινά Αυτό το δικαίωμα προασπίζεται το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού (ΜΚΙΕ) και οι καταξιωμένοι εθελοντές γιατροί, το προσωπικό και οι απλοί πολίτες που δωρίζουν φάρμακα, θέτοντας όλοι μαζί την επιστήμη στις υπηρεσίες ανασφάλιστων ασθενών που δεν έχουν πρόσβαση στον τομέα της Υγείας. Στο δρόμο αυτού του νέου μοντέλου άσκησης της ιατρικής και της νοσηλευτικής, που κάθε άλλο παρά στρωμένος με ροδοπέταλα είναι, ήρθε λοιπόν το κράτος να σπείρει απειλές, διά στόματος της ΔΕΗ. Μέσω του εκπροσώπου ΜΜΕ της εταιρείας, κ. Κίμωνα Στεργιώτη, η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού απάντησε σε ένα αίτημα-παράκληση για επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος, σε 60χρονο άπορο ασθενή του Ιατρείου, ως εξής:
«Είμαι υποχρεωμένος να σας προειδοποιήσω ότι, εφόσον συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα social media για να "επιβάλετε" αιτήματα που είναι πέρα από τους Νόμους και τις Ηθικές Αξίες, θα ζητήσω από τις αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν τις δραστηριότητες του φορέα που εκπροσωπείτε και να κινηθούν οι νόμιμες διαδικασίες για την προστασία του επαγγελματικού ήθους χιλιάδων εργαζομένων της ΔΕΗ και του κύρους της Επιχείρησης». Εμβρόντητοι έμειναν οι εθελοντές, που στηρίζουν με προσωπικούς πόρους, κόπο και χρόνο το εγχείρημα.
«Οι αρμόδιες αρχές»
«Ο διευθυντής Τύπου & ΜΜΕ της ΔΕΗ επέλεξε να εκτοξεύσει προσβολές αλλά και απειλές κατά του ΜΚΙΕ. Μας απειλεί, γράφοντας ότι θα ζητήσει να κληθούν προκειμένου να διερευνήσουν τη δραστηριότητά μας οι "αρμόδιες αρχές". Καλώς να ορίσουν! Εμείς δεν είμαστε κανενός είδους εταιρεία, είμαστε εθελοντές που παρέχουμε πρωτοβάθμια περίθαλψη σε αυτούς που το δημόσιο σύστημα υγείας αφήνει εκτός "στην κακή τους μοίρα" και στο θάνατο. Ως εθελοντές, επομένως, δεν στεκόμαστε ούτε σε απειλές -έχουμε άλλωστε δεχτεί πλήθος από την αρχή της λειτουργίας μας- ούτε σε εκφοβισμούς, στους οποίους απαντάμε "μολών λαβέ"», λέει ο υπεύθυνος της ιατρικής ομάδας και εθελοντής γιατρός, κ. Γιώργος Βήχας. Σύμφωνα με τον ίδιο, «έχουμε δει το ίδιο πρόσωπο από την ΕΥΔΑΠ. Εκοψαν το νερό σε μια τετραμελή οικογένεια άνεργων γονέων με ένα βρέφος και ένα μικρό παιδί. Δημοσιοποιήσαμε το γεγονός και έπειτα από εκατοντάδες τηλεφωνήματα απλών πολιτών αναγκάστηκαν να το επανασυνδέσουν».
Από την πλευρά του, ο διευθυντής Τύπου & ΜΜΕ της ΔΕΗ τονίζει ότι έδωσε εντολή για επανασύνδεση του ρεύματος αλλά δεν γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους δεν έχει προχωρήσει το αίτημα. Επίσης, τόνισε ότι «είμαστε η εταιρεία που παρέχει το μεγαλύτερο κοινωνικό έργο, στηρίζουμε το οικιακό τιμολόγιο για να έχουν σήμερα φθηνότερο ρεύμα μέχρι και 42% περίπου 400.000 οικογένειες. Οι εκφράσεις "συμπεριφέρεστε σαν τους ναζί στην Κατοχή" δεν μπορούν να απευθύνονται σε μια εταιρεία με 20.000 εργαζόμενους. Είναι ντροπή».
Η ιστορία ενός 60χρονου, πρώην διαφημιστή, παλεύοντας με τη γραφειοκρατία της ΔΕΗ
«Αυτά που ζω τώρα, νόμιζα ότι υπήρχαν μόνο στην Αφρική. Σκοτάδι και έλλειψη νερού. Δεν υπάρχουν, χριστιανή μου. Δεν έχω μία. Ούτε ανήκω σε καμία οργάνωση αυτών που δεν πληρώνουν. Πώς μου ζητάς να κάνω διακανονισμό στα χρέη μου; Θα έρθεις μετά και θα μου πεις, υπέγραψες και εξαφανίζεσαι και δεν πληρώνεις. Ετσι φτάσατε να σας χρωστάν εκατομμύρια όσοι υπογράφουν, δίνουν μια προκαταβολή και χάνονται». Με αυτό το απόλυτα λογικό επιχείρημα, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, 60 ετών, άνεργος και άπορος, αντέκρουσε τις πιέσεις και την επιμονή της διευθύντριας της ΔΕΗ να προβεί σε διακανονισμό χρεών προς την εταιρεία. «Μου είπε 20% προκαταβολή και 8 μηνιαίες δόσεις. Αυτά μου ζήτησε όταν την επισκέφτηκα για να της πω ότι είμαι σε κατάσταση... "ο Θεός βοηθός". Στην εποχή μας, όπως καταλαβαίνετε, η αλήθεια ακούγεται σαν υπερβολή», λέει ο ίδιος.
Εμεινε άνεργος στο ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης. Ως τότε δούλευε ως ελεύθερος επαγγελματίας στο χώρο της διαφήμισης. Ανήκε στη μεσαία αστική τάξη, είναι απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου της Αθήνας και έχει σπουδάσει στην Οξφόρδη. Εδώ και 9 μήνες σιτίζεται από την Εκκλησία. «Ποτέ δεν είχα δικό μου σπίτι. Ημουν πάντα στο νοίκι. Τώρα το πληρώνει ο πατέρας μου. Ντροπή». Ο πατέρας του είναι 86 ετών.
«Στις 27 Μαρτίου, έκανα ένα αίτημα για οικονομική βοήθεια στο Δήμο της Γλυφάδας, στο οποίο εξηγούσα τη μη δυνατότητα καταβολής των οφειλών μου στη ΔΕΗ. Δεν πήρα ακόμα απάντηση. Στις 27 και 28 Μαρτίου, έστειλα 2 επιστολές στα κεντρικά της ΔΕΗ και στη ΔΕΗ του Παλαιού Φαλήρου, όπου εξηγούσα την αδυναμία πληρωμής και ζητούσα παράταση επ' αόριστον». Δύο μήνες αργότερα, στις 30 Μαΐου, ο κ. Παλαιολόγος δέχτηκε την επίσκεψη συνεργείου της ΔΕΗ. Ο ίδιος λέει «βγήκα με τσεκούρι για να τους τρομοκρατήσω». Κύκλοι της ΔΕΗ αναφέρουν ότι επιτέθηκε στον εργολάβο που πήγε να κόψει το παράνομα συνδεδεμένο ηλεκτρικό ρεύμα και υποστηρίζουν ότι ο υπάλληλος νοσηλεύεται. Ο κ. Παλαιολόγος το αρνείται. «Επέστρεψαν συνοδεία 4 αστυνομικών. "Τι τον φέρατε το στρατό, ρε παιδιά; Να, δείτε τα χαρτιά μου. Δεν έχω έσοδα από πουθενά. Καταζητούμενος είμαι;". Ετσι τους είπα. Δεν ήμουν ποτέ κακός πελάτης. Δεν είχα ποτέ υπόλοιπα, όταν δούλευα ήμουν πάντα συνεπής».
Στο αυτόφωρο
Οι αστυνομικοί τού ανακοίνωσαν ότι εάν δεν δεχτεί τη διακοπή του ρεύματος, θα γίνει μήνυση, με αποτέλεσμα να πάει στο τμήμα και να κάτσει εκεί μέχρι το επόμενο πρωί, ωσότου εκδικαστεί το αυτόφωρο. «Και τι κάνατε;», τον ρωτήσαμε. «Τι να κάνω. Εγώ είμαι μόνος. Μόνος μου είμαι. Είμαι εντελώς μόνος. Σκέφτηκα, πού να απευθυνθώ; Και υπέγραψα».
Το χρέος του στη ΔΕΗ έχει φτάσει στα 2.075 ευρώ. Παρ' ότι είναι άπορος, λόγω του παραπάνω χρέους αδυνατεί να βγάλει βιβλιάριο της πρόνοιας, με αποτέλεσμα να μην έχει κανένα εισόδημα από οπουδήποτε. «Πριν από 2 εβδομάδες, μάζεψαν στην εκκλησία 100 ευρώ και μου έδωσαν. Να τα έδινα στη ΔΕΗ; Δεν ξέρω. Τα κράτησα για να έχω να περάσω. Πήρα να φάω. Τώρα μου έμειναν 20 ευρώ», λέει ο ίδιος.
«Η ΔΕΗ βλέπει απλά ένα όνομα. Δεν υπάρχει ανθρώπινο πρόσωπο του κράτους», διαπιστώνει έπειτα από όλα αυτά ο κ. Παλαιολόγος. Σύμφωνα με τον καρδιολόγο Γιώργο Βήχα, πρόκειται για έναν άνθρωπο ο οποίος πέρα από τις οικονομικές δυσκολίες «βρίσκεται σε κρίσιμη φυσική και ψυχολογική κατάσταση.
»Πάσχει από διαγνωσμένη κατάθλιψη και εκφυλιστική ρευματοειδή αρθρίτιδα». Το ζήτημα είναι ποιος θα κάνει τη διάγνωση σ' αυτή την ασθένεια του κράτους, το οποίο αδυνατεί να συνειδητοποιήσει πως πίσω από τα νούμερα βρίσκονται άνθρωποι, σε απόγνωση. «Και να πεθάνω, δεν με απασχολεί. Δεν θα λείψει τίποταστον κόσμο. Ζητάω όμως να γίνει κάποια ρύθμιση για ανθρώπους σαν εμένα. Δεν είμαι ο μόνος, αλλά είμαι μόνος».
Τελευταία ενημέρωση:

Έπειτα από το σημερινό δημοσίευμα της "Ε", η ΔΕΗ επανασύνδεσε το ηλεκτρικό ρεύμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. "Στις 9.35 ήρθε ένα φορτηγάκι της ΔΕΗ και με έκπληξη διαπίστωσα πως έχω ξανά ρεύμα" είπε ο ίδιος, ενώ τόνισε ότι θα κάνει ό.τι μπορεί για να αποπληρώσει το χρέος του.
http://www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου