Σελίδες

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Αποζημιώνεται μόνο 1 στα 10 θύματα ψηφιακής απάτης

Το 41% περίπου των χρηστών που έχασαν τα χρήματά τους ως αποτέλεσμα οικονομικής ψηφιακής απάτης δεν κατάφεραν να πάρουν πίσω ούτε ένα σεντ, αποκαλύπτει παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την B2B International και την εταιρεία ανάπτυξης αντι-ιικού λογισμικού Kaspersky Lab.

Θεωρητικά, ακόμη κι αν οι απατεώνες έχουν καταφέρει να κλέψουν χρήματα από ένα λογαριασμό e-banking ή e-payment, τα χρήματα αυτά είναι δυνατό να επιστραφούν στους κατόχους τους είτε μέσω της τράπεζας είτε ως αποτέλεσμα νομικών διεργασιών.
Ωστόσο, η έρευνα της B2B International αποδεικνύει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δεδομένο. Μόνο το 45% των χρηστών που έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης αποζημιώθηκε πλήρως. Ένα 14% ανέκτησε μέρος των κλεμμένων, ενώ τα υπόλοιπα θύματα (41%) τα έχασαν όλα.
Όπως δήλωσε το 33% των θυμάτων, πιο συχνά, η απώλεια των χρημάτων ήταν ανεπανόρθωτη αν τους είχαν κλαπεί κατά τη διάρκεια διαδικασιών e-payment. Στο 17% των περιπτώσεων, τα χρήματα εξαφανίστηκαν κατά τη διάρκεια e-banking συναλλαγών ενώ το 13% των θυμάτων ήταν πελάτες διαδικτυακών καταστημάτων.
Οι τράπεζες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα επιστρέφουν τα χρήματα στους πελάτες τους πιο συχνά από ότι, για παράδειγμα, τα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών: γενικά, μόνο το 12% των πελατών διαδικτυακών καταστημάτων έλαβε πλήρη αποζημίωση για απώλειες που οφείλονταν σε κακόβουλες επιθέσεις, ενώ όταν πρόκειται για πελάτες τραπεζών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 15%.
Υπάρχει, επίσης, ένα αισθητά υψηλό επίπεδο «κακού χρέους» - 6% των πελατών διαδικτυακών καταστημάτων, 4% των πελατών του online banking και 4% των χρηστών συστημάτων e-pay, ανέφεραν ανεπανόρθωτη απώλεια χρημάτων. Την ίδια στιγμή, πολλοί χρήστες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι συναλλαγές τους προστατεύονται αποτελεσματικά από τους παρόχους αυτών των υπηρεσιών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας B2B International δείχνουν ότι το 45% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τράπεζα είναι υπεύθυνη για να ξεπληρώσει οποιαδήποτε χρηματικό πόσο χάνεται κατά τη διάρκεια online διαδικασιών και το 42% των συμμετεχόντων της έρευνας θεωρεί ότι η τράπεζα θα πρέπει να παρέχει δωρεάν εργαλεία ασφαλείας για την προστασία της online μεταφοράς χρημάτων.
Όλα αυτά συνθέτουν μια περίπλοκη κατάσταση: οι ψηφιακοί απατεώνες «μυρίζονται» τα κέρδη και διπλασιάζουν τις προσπάθειές τους για να κλέψουν χρήματα από τους χρήστες, ενώ οι χρήστες εναποθέτουν την εφαρμογή μέτρων προστασίας στις τράπεζες, στις υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών και στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι επιχειρήσεις αυτές, ωστόσο, δεν είναι πάντοτε σε θέση ή δεν επιθυμούν να παρέχουν το απαιτούμενο επίπεδο προστασίας, για τεχνικούς ή άλλους λόγους. Αυτό κάνει τις επιθέσεις εναντίον των οικονομικών συναλλαγών ακόμα πιο ελκυστικές για τους ψηφιακούς απατεώνες.
Πηγή tech.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου