Σελίδες

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

ΜΕΤΡΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ Αλλαγές στα τεκμήρια για τα σκάφη

Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr
Αλλαγές στην αγορά σκαφών αναψυχής προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αφού, όπως τόνισε, στο σχέδιο νόμου που ετοιμάζεται και θα δοθεί σύντομα προς διαβούλευση θα δίνεται η δυνατότητα και στους ιδιώτες να ναυλώνουν τα σκάφη τους για κάποια χρονικά διαστήματα.
Η μεγάλη διαφορά με τους επαγγελματίες εστιάζεται στο γεγονός πως οι ιδιώτες κάτοχοι σκαφών καταβάλλουν ΦΠΑ για την απόκτησή τους που δεν εκπίπτει πουθενά.

Παράλληλα μεγάλη μάχη αναμένεται να δοθεί για το Τέλος Πλόων, το οποίο στο προηγούμενο νομοσχέδιο επιβάλλονταν σε ιδιωτικά σκάφη από 12 μέτρα και άνω. Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Ναυτιλίας προσπαθεί να διατηρηθεί το Τέλος Πλόων σε αυτά τα μέτρα, ωστόσο υπάρχουν πιέσεις να επιβληθεί και σε σκάφη με μικρότερο μήκος με πιθανότερο σημείο εκκίνησης τα 7 μέτρα, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί αν θα επιβάλλεται τελικά μόνο στα ιδιωτικά σκάφη ή και στα επαγγελματικά.
Αναπροσαρμογή
Ωστόσο αν επιβληθεί σε σκάφη με μήκος μικρότερο των 7 μέτρων θα δημιουργηθεί ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα στα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία σήμερα κατασκευάζουν το 92% των σκαφών που διατίθενται στην Ελλάδα.
Επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης θα επιδιώξει την αναπροσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης που επιβάλλονται στα σκάφη αναψυχής με έμφαση στα μικρά σκάφη έως 7 μέτρα, τα οποία θεωρούνται δυσβάσταχτα για χιλιάδες κατόχους.
Ειδικότερα δεν είναι δυνατόν μια βάρκα 3,3 μέτρα ή ένα μικρό φουσκωτό 3,5 μέτρων να έχουν τεκμήριο διαβίωσης 4.000 ευρώ, τη στιγμή που το πραγματικό κόστος κατοχής δεν υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τα 350 ευρώ τον χρόνο!
Βασικός στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, καθώς αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν είναι φιλόξενη προς τα σκάφη με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και για τα δημοσιονομικά έσοδα.
Τέλος
Ο κ. Βαρβιτσιώτης άλλωστε έχει τονίσει με έμφαση πως το Τέλος Πλόων θα πρέπει να είναι προσελκυστικό και όχι τιμωρητικό και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η χώρα μας φιλοξενεί 17.000 σκάφη, τη στιγμή που στη γειτονική Ιταλία καταγράφονται 130.000 σκάφη και στη Γαλλία 200.000 σκάφη. Ο υπουργός επισήμανε επίσης ότι θα απλουστευθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ τα υπό ελληνική σημαία τουριστικά σκάφη θα έχουν ελαφρύνσεις ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά.
Πέραν όμως του Τέλους Πλόων και της ενοικίασης των ιδιωτικών σκαφών ο υπουργός Ναυτιλίας εξετάζει να θεσπίσει άμεσα και άλλες αλλαγές στον κλάδο των σκαφών.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «Η» αυτές εστιάζονται στην κατάργηση της «Ατομικής Αδειας Αλιείας», περιορισμό της γραφειοκρατίας μέχρι και αλλαγές στα σωστικά μέσα που θα πρέπει να υπάρχουν σε ένα σκάφος αναψυχής.
 http://www.imerisia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου